Tereza ŠTENGLOVÁ

Master's thesis

Hodnocení ve výtvarné výchově jako pozitivní motivace

Evaluation in art education as a positive motivation
Abstract:
1. Seznámit se s problematikou hodnocení ve výuce, a to z hlediska pedagogiky i psychologie, především pak s problematikou hodnocení v soudobé výtvarné výchově. 2. Vymezit termíny jako hodnocení, kritéria hodnocení, pozitivní a negativní motivace, interpretace dětského výtvarného projevu, kresba jako nástroj poznání dítěte. 3. Obeznámit se také s tematikou interpretace dětské kresby v psychologii. …more
Abstract:
1. To get acquainted with the issue of evaluation in teaching, both in terms of pedagogy and psychology, especially with the issue of evaluation in contemporary art education. 2. Define terms such as evaluation, evaluation criteria, positive and negative motivation, interpretation of children's artistic expression, drawing as a tool of cognition of the child. 3. To get acquainted with the topic of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠTENGLOVÁ, Tereza. Hodnocení ve výtvarné výchově jako pozitivní motivace . Plzeň, 2020. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/