Lukáš Tomeš

závěrečná práce studenta vyššího odborného studia

Jak dávají asistenti klientů s PAS smysl situacím, které přináší asistence

Abstract:
Tato absolventská práce se zabývá asistenty u lidí s postižením autistického spektra a jejich zvládání složitých situací, které přináší asistence. Dále se práce zabývá tím, jaký smysl těmto složitým situacím asistenti dávají. Práce se snaží objasnit, zdali je možné ve způsobech, jimiž asistenti dodávají smysl některým asistencím, rozeznat principy popsané v teoriích řešení kognitivní disonance. Práce …more
Abstract:
This graduation thesis deals with assistants by people with autistic spectrum disabilities and their coping with difficult situations that the assistance brings. Furthermore, the thesis deals with the meaning of these complicated situations by assistants. The thesis tries to clarify whether the principles described in theories of cognitive dissonance can be discerned in the ways in which assistants …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 8. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 10. 2019
  • Supervisor: Mgr. Anna Klimešová
  • Reader: RNDr. Mgr. Ivana Čihánková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická

Jabok - Institute of Social Pedagogy and Theology

vyšší odborný program / field:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie