OSOBNOST A HUDBA AHMADA JAMALA, ANALÝZA JEHO PŘÍSTUPU K JAZZOVÉMU KLAVÍRNÍMU TRIU – Michal Šupák
Michal Šupák
Bakalářská práce
OSOBNOST A HUDBA AHMADA JAMALA, ANALÝZA JEHO PŘÍSTUPU K JAZZOVÉMU KLAVÍRNÍMU TRIU
PERSONALITY AND MUSIC OF AHMAD JAMAL, ANALYSIS OF HIS APPROACH TO JAZZ PIANO TRIO
Anotace:
Tato práce je zaměřena na osobnost Ahmada Jamala, jazzového klavíristy, který v padesátých letech dvacátého století svým osobitým minimalistickým stylem a nekonvenčním přístupem k aranžmá položil základy moderního jazzu zejména v oblasti klavírního tria. Z nich pak ve své tvorbě vycházeli mj. Miles Davis, Cannonball Adderley nebo Keith Jarrett. Za pomocí transkripcí a rozboru tří skladeb z legendárního …víceAbstract:
This thesis covers the personality of Ahmad Jamal, jazz pianist, who in fifties set the fundaments of modern jazz especially in the field of jazz trio by his original minimal style and unconventional approach to arrangements. Among others Miles Davis, Cannonball Adderley or Keith Jarret was deeply influenced by his work. By making transcriptions and analysis of three pieces form legendary album Live …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
jazzKlíčová slova
skladateléKlíčová slova
hudební tvorbaKlíčová slova
skladateléKlíčová slova
hudební interpretiKlíčová slova
život a díloObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: Karel RŮŽIČKA
- Oponent: Jiří Růžička
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 24. 6. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Klavír - jazz
Práce na příbuzné téma
-
Hudební interpreti*ky a politika – vzájemný vztah a důsledky pro kariéru
Markéta Kavková -
Produkce projektu hudební legendy a mladí interpreti
Pavel Lojda -
Primární prevence rizikového chování z pozice učitele společenských věd v návaznosti na hudební texty současných interpretů.
Adam POLÁCH -
Možnosti využití písní hudebního skladatele a pedagoga Pavla Jurkoviče v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Ivana KLEINOVÁ -
Jiří Grossmann jako textař, interpret a hudební autor v kontextu československé populární hudby v letech 1960-1971
David FALDYNA -
Vliv psychiky na hudební výkon interpreta
Kateřina Blažková -
Srovnání vybraných ruských a českých lidových pohádek ze sbírek A. N. Afanasjeva a K. J. Erbena
Tereza Poledníková -
Sláva Vorlová (1894–1973): život a tvorba skladatelky se zaměřením na Koncert pro basklarinet a smyčce, op. 50
Lucie Kovářová