Veronika Müllerová

Bachelor's thesis

Vliv negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele

The effect of negative advertisement on consumers’ decisions
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele. Jejím cílem je zhodnotit působení negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele a porovnat, zda se liší reakce českého a amerického spotřebitele na takovou reklamu. Předpokládá se, že americký spotřebitel je sebevědomější, s čímž souvisí také větší rozhodnost a výraznější reakce. Úvodní část práce se věnuje …more
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the effect of negative advertisement on consumers’ decisions. Its aim is to evaluate the impact of negative advertisement on consumers’ decisions and to compare whether the response of Czech and American consumers to such advertisement differs. It is assumed that American consumer is more confident, which is associated with greater determination and more distinctive …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2019
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/76373