Vliv negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele – Veronika Müllerová
Veronika Müllerová
Bachelor's thesis
Vliv negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele
The effect of negative advertisement on consumers’ decisions
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele. Jejím cílem je zhodnotit působení negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele a porovnat, zda se liší reakce českého a amerického spotřebitele na takovou reklamu. Předpokládá se, že americký spotřebitel je sebevědomější, s čímž souvisí také větší rozhodnost a výraznější reakce. Úvodní část práce se věnuje …moreAbstract:
This bachelor’s thesis deals with the effect of negative advertisement on consumers’ decisions. Its aim is to evaluate the impact of negative advertisement on consumers’ decisions and to compare whether the response of Czech and American consumers to such advertisement differs. It is assumed that American consumer is more confident, which is associated with greater determination and more distinctive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76373
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2019
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76373
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Negatívna kampaň v amerických prezidentských voľbách v rokoch 2000 a 2004
Michaela Bočová -
Consumer Behavior: An economical and marketing overview between the actual American and Czech consumer
Jorge Andres Lopez Ramos -
Consumer Attitudes Towards Social Media Advertising
Ornella Kim Buxbaum -
Impact of Corporate Social Responsibility on consumers: A case study of Kaufland Česká republika v.o.s.
Jitka Melníková -
The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour.
Zuzana Štěpánková -
The Impact of Social Media Influencers Focused on Health on Marketing and Consumer Behavior on Instagram in Czech Republic
Dominik Ziegler -
Vlivy determinující studijní úspěšnost žáků s lehkým mentálním postižením
Daniel Pokorný -
Kriminalita mládeže a její formy ve světle společenských a rodinných vlivů
Vladimíra Ciprová