Klára Jíchová
Bachelor's thesis
Marketing a image značky adidas
Marketing and image of adidas brand
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na marketingovou strategii (plán)jednoho z leaderů na trhu sportovního oblečení a obuvi, na značku adidas. Kromě samotného uvedení společnosti adidas, jejích výrobků a marketingové komunikace, se práce zabývá i tím, jak spotřebitelé vnímají tuto značku, respektive jakou image si u nich vybudovala.Abstract:
This thesis is focused on marketing strategy (plan) one of the leaders in the market for sports apparel and footwear, which is adidas. In addition to the entry of adidas, its products and marketing communication, the study also deals with the fact, how consumers perceive the brand or what image it has been built in their eyes.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 2. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22167
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: Dagmar Skokanová
- Reader: David Horák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22167
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Historie a současnost reklamní kampaně značky Adidas
Elvina Mambetova -
Green marketing
Natálie Hefnerová -
Vnímání adidas Runners okolím a jeho vliv na chování spotřebitele
Sabina Šrámková -
Budování sportovní značky Adidas v ČR
Martin HŘIBA -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Vliv brand experience a brand love na šíření doporučení
Veronika Šupová