Srovnání kurikulárních dokumentů českého a švédského základního školství – Mgr. Andrea Ječmínková
Mgr. Andrea Ječmínková
Bachelor's thesis
Srovnání kurikulárních dokumentů českého a švédského základního školství
A comparison of the curricular documents of the Czech and Swedish basic education
Abstract:
Bakalářské práce s názvem Srovnání kurikulárních dokumentů českého a švédského základního školství se zaměřuje na analýzu a následné srovnání kurikulárních dokumentů základního školství na státní úrovni v rámci zamýšleného kurikula. V teoretické část nejdříve definuje obor srovnávací pedagogika, jako nástroj komparace pedagogických jevů, základní pojmy důležité pro porozumění textu a možnosti srovnatelnosti …moreAbstract:
The Bachelor thesis called A comparison of the Czech and Swedish curricular documents of the basic education concentrates on analysis and following comparison of curricular documents on the state level and in terms of planned curriculum. In its theoretical part, first the basic definition of the comparative pedagogy as a tool for comparing educational features is given then come basic definitions that …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/krw4o/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2007
- Supervisor: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Norské a české kurikulární dokumenty pro předškolní vzdělávání se zaměřením na lesní školky a cizojazyčnou výuku
Tereza Smutná -
The System of Education in Kenya and Its Comparison to the Education System in England
Laura PŘEČKOVÁ -
Mempolis: Game-Based Learning System for Primary School Computer Science Education
Valérie Taftová -
Comparison of Czech and Taiwanese Lower Secondary School Environment
Eva Zavadilová -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
The role of attachment in adolescent pupil-music teacher relationship
Ulrika Sedláková