Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic – Sabrina Mamedova
Sabrina Mamedova
Bachelor's thesis
Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic
Postoje k udržitelnosti v průmyslu rychlé módy mezi mladými spotřebiteli v České republice
Abstract:
V posledních několika letech se koncept udržitelnosti těší stále větší oblibě a přitahuje pozornost značek i spotřebitelů v různých odvětvích. Výjimkou není ani módní průmysl, který je často kritizován za svůj dopad na životní prostředí a společnost. Tato bakalářská práce se s využitím trojčlenného modelu postojů snaží prozkoumat vzájemné působení kognitivní, afektivní a behaviorální složky v rámci …moreAbstract:
Over the past few years, the concept of sustainability has grown in popularity, capturing the attention of both brands and consumers in a variety of industries. The fashion industry, often criticized for its environmental and social impact, is no exception. Using a tripartite model of attitudes, this bachelor thesis seeks to examine the interplay between cognitive, affective, and behavioural components …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92452
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2024
- Supervisor: Andrea Escobar Rios
- Reader: Markéta Lhotáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAMEDOVA, Sabrina. \textit{Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/bf0vrt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92452
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Analýza spotřebitelského chování na trhu fast fashion
Natálie Kaleta -
Analýza spotřebitelského chování na trhu fast fashion
Terezie Hrdá -
Analýza spotřebitelského chování na trhu fast fashion
Sabina Dulovczová -
Udržitelnost ve fast fashion: srovnání generací
Karolína Pavlíčková -
Vliv fast fashion řetězců na nákupní rozhodování Generace Z
Kristýna Kupczaková -
Postoj generace Z k udržitelnosti a fast fashion řetězcům
Natálie Křepelková -
Využívání greenwashingu ve fast fashion
Tereza Vandasová -
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá