Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh – Filip Švabovský
Filip Švabovský
Master's thesis
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Abstract:
Cieľom tejto diplomovej práce zhodnotenie kritických faktorov úspešnej expanzie českého e-shopu v oblasti FMCG Rohlik na nemecký trh. Práca pozostáva z dvoch hlavných častí – teoretická a praktická časť. V teoretickej časti sú vysvetlené pojmy e-commerce, popísaný rozvoj e-commerce v Českej republike a v Nemecku, industrializácia a globalizácia, dôvody prečo firmy vstupujú na zahraničný trh, rovnako …moreAbstract:
The aim of this thesis is to evaluate the critical factors of the successful expansion of the Czech e-shop in the field of FMCG Rohlik to the German market. The thesis consists of two main parts - theoretical and practical part. In the theoretical part are explained the concepts of e-commerce, the development of e-commerce in the Czech Republic and in Germany, industrialization and globalization, the …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2023
Thesis defence
- The Thesis/Dissertation Archive contains the required amount of information.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠVABOVSKÝ, Filip. \textit{Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh}. Online. Master's thesis. Praha: Czech Technical University in Prague, Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty). 2023. Available from: https://theses.cz/id/bf454t/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
České vysoké učení technické v Praze
Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty)Master programme:
Projektové řízení inovací
Theses on a related topic
-
Critical Factors for the Successful Introduction of Internal Communication Portals in the Retail Sector
Stefanie Eckart -
Start-up critical success factors
Polina Myles -
Processing contaminants in thermally processed foodstuff: a critical assessment of the impact of various factors
Beverly Bělková -
Vliv metod vývoje SW na kritické faktory úspěšnosti projektu
Martin Balucha -
Municipal Broadband Factors determining the entry of municipal broadband providers into the German telecoms market
Katharina van den Berg -
Relevance of ESG factors in the German clothing market.
Jan Danz -
Organic Food Labelling and its Influence on Generation Y´s Purchase Behavior on German Market
Jan Fiala -
Market integration between German and Czech electricity markets and their major production resources
Ota Gärtner