Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin – Barbora Klánová
Barbora Klánová
Bachelor's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
The influence of brand image on purchase behavior - food quality and origin labels
Abstract:
Cílem práce je definovat značení a původ potravin v České republice, posoudit vliv značky na kupní chování v Berounském regionu a zjistit do jaké míry znají zdejší obyvatelé regionální značení potravin a jak ho vnímají. V teoretické části práce jsou, pomocí komparace relevantních literárních a internetových zdrojů, vysvětleny důležité pojmy. Jsou zde vymezeny hlavní principy marketingového pojetí, …moreAbstract:
The aim of the work was to define the labeling and origin of food in the Czech Republic, to assess the influence of the brand on purchasing behavior in the Beroun region and to find out to what extent the locals know the regional food labeling and how they perceive it. In the theoretical part of the work, important concepts are explained by comparing relevant literary and Internet sources. It defines …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLÁNOVÁ, Barbora. \textit{Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/bfi83r/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Značka jako nositel tradice a kvality, značková politika společnosti ŠKODA AUTO a.s. a ŠkoFIN s.r.o.
Kristýna Kepková -
Značky kvality a původu pohledem českých a slovenských spotřebitelů
Michaela Hejkalová -
Analýza postojů a názorů společnosti na ekologické značky a značky kvality v oblasti potravin
Evgenii Shustikov -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
Ondřej Heimerle -
Management kvality a značky kvality potravin na příkladu vybrané firmy
Jana VÍTŮ -
Management kvality a značky kvality potravin na příkladu vybrané firmy
Jana VÍTŮ -
Značky původu a kvality v České republice pohledem podnikatelských subjektů
Martin Vích -
Proces digitalizace a Industry 4.0 v oblasti řízení kvality značky ve ŠKODA AUTO a.s.
Marek Hamala
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights