Petra BABOROVÁ

Bachelor's thesis

How can you get people interested: Persuasive strategies in institutional web sites

How can you get people interested: Persuasive strategies in institutional web sites
Abstract:
The aim of this thesis is to provide a genre analysis of selected web sites, specifically their homepages. The analysed corpus consists of web sites of three zoological gardens, namely ZSL London Zoo, Dublin Zoo and Prague Zoo. The thesis concentrates on comparing the differences in presenting information on the homepages and establishing relations with the public. It also focuses on the layout of …more
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl poskytnout žánrovou analýzu vybraných webových stránek, konkrétně pak jejich domovských stránek. Předmětem analýzy jsou webové stránky tří zoologických zahrad, jmenovitě zoologické zahrady v Londýně, Dublinu a Praze. Pozornost je věnována porovnání rozdílů ve sdělování informací prostřednictvím těchto stránek a na navazování vztahů daných institucí s veřejností …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015
Accessible from:: 15. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BABOROVÁ, Petra. How can you get people interested: Persuasive strategies in institutional web sites. Ostrava, 2015. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business