Problémy ve vzdělávání žáků-cizinců z pohledu učitelů základních škol – Klára Adámková
Klára Adámková
Bachelor's thesis
Problémy ve vzdělávání žáků-cizinců z pohledu učitelů základních škol
The Problems in Education of Pupils of Foreign Origin from the Perspective of Primary School Teachers
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí cizinců v českých základních školách. Cílem teoretické části je zjistit jaké jsou nejčastější problémy spojené se vzděláváním z pohledu sociální pedagogiky, jaké jsou podmínky pro vzdělávání těchto dětí a legislativní ukotvení tohoto vzdělávání. Kvantitativní výzkum v praktické části je realizován formou dotazníku, kdy odpovídají na konkrétní …moreAbstract:
This bachelor essay is concerned with issues about education of immigrants - pupils in czech primary and secondary schools. The aim of theoretical part is to find out what kind of drawbacks are connected with education of immigrants-pupils, conditions for education those pupils and legislatively clarify this type of education. In practical part is the main goal identification drawbacks, which could …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2016
Accessible from:: 27. 4. 2016
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ADÁMKOVÁ, Klára. \textit{Problémy ve vzdělávání žáků-cizinců z pohledu učitelů základních škol}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2016. Available from: https://theses.cz/id/bfzrxt/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Adámková, Klára. Problémy ve vzdělávání žáků-cizinců z pohledu učitelů základních škol. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.4.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy