Validizační studie Testu zaměřené pozornosti – identické páry (CPT-IP) u pacientů s diagnostikou schizofrenie – Mgr. Monika Vodová
Mgr. Monika Vodová
Master's thesis
Validizační studie Testu zaměřené pozornosti – identické páry (CPT-IP) u pacientů s diagnostikou schizofrenie
Validization study of the Continuous performance test - identical pairs (CPT-IP) in patients with schizophrenia
Abstract:
Tato práce si dala za cíl zhodnotit validitu a reliabilitu Testu zaměřené pozornosti – identické páry (CPT-IP), který se používá k měření zaměřené pozornosti u osob se schizofrenií jako součást kognitivní baterie MATRICS. Předkládaná studie je součástí validizace celé této baterie probíhající v Praze na Karlově univerzitě. CPT-IP se skládá ze dvou – až čtyřciferných čísel rozdělených do 3 částí, které …moreAbstract:
The aim of this paper is to evaluate validity and reliability of Continuous Performance Test – Identical Pairs (CPT-IP) that is used as a measurement of sustained attention among people with schizophrenia as a part of cognitive battery MATRICS. This study is connected to validation study of the whole battery that is ongoing in Prague at Charles University. CPT-IP contains 2 to 4-digits numbers divided …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/umgzj/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2019
- Supervisor: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
- Reader: PhDr. Katarína Šafárová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VODOVÁ, Monika. \textit{Validizační studie Testu zaměřené pozornosti – identické páry (CPT-IP) u pacientů s diagnostikou schizofrenie}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/bgb5cz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology