Osvojování češtiny a znakového jazyka: srovnání – Mgr. Monika Lišková
Mgr. Monika Lišková
Bachelor's thesis
Osvojování češtiny a znakového jazyka: srovnání
The Acquisition of the Czech and Sign Languages: A Comparison
Anotácia:
Diplomová práce se zaměřuje na srovnání vývoje češtiny a znakového jazyka u dětí. Práce obsahuje dvě hlavní části, část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá sluchovým postižením, znakovou řečí a především ontogenezí dětské řeči. Praktická část popisuje výzkum zaměřený na osvojování znakového jazyka neslyšícím dítětem. Výzkum analyzuje aktivní znakovou zásobu dítěte a prvky dětské řeči …viacAbstract:
This diploma thesis focuses on the comparison of children acquisition of the Czech and Sign Languages. The thesis consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with defects of the acoustic apparatus, with the Sign Language, and primarily with the language development of children. The practical part describes a research into the acquisition of the Sign Language by …viacKľúčové slová
Klíčová slova osvojování jazyka ontogeneze dětské řeči neslyšící dítě znakový jazyk aktivní znaková zásoba substantiva prvky dětské řeči obecné zákonitosti Keywords language acquisition language development of children deaf child sign language active sign vocabulary nouns components of a child's language universal principles
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 1. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/updqj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 1. 2007
- Vedúci: Mgr. Linda Doleží, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / Czech Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
The use of online technologies for the development of digital competencies in the teaching of the English language in the 9th grade at primary schools of Prague 5
Eva KADLECOVÁ -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Znaková řeč kojenců a batolat jako alternativní forma komunikace
Hana HAVELKOVÁ -
Ontogeneze dětské řeči
Karolína LISOVÁ -
Ontogeneze dětské řeči a psychomotorický vývoj dítěte v prvním roce života
Hana Holanová -
Ontogeneze dětské řeči
Marie Karasová