Jana Vacková
Master's thesis
Využití PPC reklamy v reklamní síti Google
The use of PPC ads on Google Display Network
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím PPC reklamy (textové a bannerové reklamy) v reklamní síti Google. Teoretická část popisuje princip PPC reklamy a možnosti jejího využití. Dále také Google AdWords jako nástroj pro tvorbu PPC kampaní. Práce popisuje základní charakteristiky jednotlivých druhů cílení v obsahové síti Google. Konkrétně tedy kontextové cílení, cílení na zvolená umístění, cílení na …moreAbstract:
This thesis deals with the use of PPC advertising (text and banner ads) on Google Display Network. The theoretical part of thesis describes basics of PPC advertising and its possible use. Also Google AdWords is described as a useful tool for PPC campaigns. The thesis describes basic targeting characteristics on Google Display Network, specifically context targeting, placement targeting, topic targeting …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/38622
Thesis defence
- Date of defence: 18. 9. 2013
- Supervisor: Václav Stříteský
- Reader: Jana Gottwaldová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/38622
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
The Effectiveness of Programmatic Advertising Compared to the Classical Display Advertising: The Case of ABRA Software
František Vondrák -
Srovnání úspěšnosti reklamních kampaní v obsahových sítích Google a Seznam
Patrik Špliňo -
Účinnost reklamních formátů v obsahové síti Google
Daniela Obluková -
Advertising in Google AdWords as a Part of On-line Marketing
Vadim Kryuchkov -
Remarketing v reklamních systémech Sklik a Google AdWords
Lubomír Koblása -
Kontextová reklama s využitím Google AdWords a Google AdSense
Radovan Mihok -
PPC a remarketing na Facebooku a v Google AdWords
Michaela Bochňáková -
Kontextová reklama Google AdWords
Anna Procházková