Bc. Horn Horn

Master's thesis

Subkultury v reklamě

Subcultures in Advertisement
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na téma subkultury v reklamě. Vzhledem k tomu, že subkultury se vyznačují svými specializovanými komunikačními kanály a vlastním symbolickým jazykem, jsou zajímavým a významným zdrojem poznatků o alternativních proudech v současné společnosti. Prvkem novosti je náhled na subkulturu punku jako na samostatnou kategorii cílení marketingových sdělení. To, co je v prostředí českého …more
Abstract:
The thesis focuses on subcultures in advertising. Since subcultures have their own subcultures have their own specialized communication channels and their own symbolic language, they are an interesting and important source of knowledge about alternative movements in contemporary society. An element of novelty is the view of the punk subculture as a separate category for targeting marketing messages …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2022
  • Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
  • Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication