Modelování averze a kompromisů spotřebitelů k faktorům předkupního rizika na online trhu s použitým zbožím – Ing. Michael Adu Kwarteng
Ing. Michael Adu Kwarteng
Doctoral thesis
Modelování averze a kompromisů spotřebitelů k faktorům předkupního rizika na online trhu s použitým zbožím
Modelling Consumer Aversion and Trade - offs towards Pre-Purchase Risk Factors in Online Second-hand Goods Market
Abstract:
The market for second-hand goods continues to record strong growth in most economies around the world. However, as the second-hand market evolves, especially with the adoption of online e-commerce platforms, consumers' inclination for second-hand goods have also become complex. Whiles online transactions pose several risks to the consumer, the addition of used goods intensifies the risks to the user …moreAbstract:
Trh s použitým zbožím zaznamenává silný růst ve většině ekonomik po celém světě. Nicméně, jak se trh se second-hand zbožím rozvíjí, a to zejména po adoptování on-line platformy elektronického obchodování, tak se inklinace spotřebitelů k použitému zboží také stala komplexním procesem. Pokud online transakce představují pro spotřebitele určité riziko, přidává se pro spotřebitele další riziko, které plyne …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2018
Thesis defence
- Date of defence: 12. 11. 2018
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KWARTENG, Michael Adu. \textit{Modelování averze a kompromisů spotřebitelů k faktorům předkupního rizika na online trhu s použitým zbožím}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2018. Available from: https://theses.cz/id/bhq15q/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kwarteng, Michael Adu. Modelování averze a kompromisů spotřebitelů k faktorům předkupního rizika na online trhu s použitým zbožím. Zlín, 2018. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Management and economics
Theses on a related topic
-
Vplyv kultúrnych predispozícií na spotrebné chovanie spotrebiteľa pri kúpe luxusných statkov na českom trhu
Barbora Nováková -
Chovanie spotrebiteľa pri online nákupe odevov
Tatiana Bachledová -
Chovanie spotrebiteľa pri výbere nákupného miesta s potravinami v Brne
Filip Kavoň -
Chovanie spotrebiteľa pri on-line fitness a využitie product placementu
Róbert Dufala -
Správanie spotrebiteľa pri nákupe potravín
Zuzana Bartošková -
Chovanie spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Natália Smrečková -
Chovanie spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Barbora Vanková -
Obalový dizajn a jeho vplyv na psychiku spotrebiteľa pri nákupe produktu
Patrik Žák