Automatic Detection of Fake News – Bc. Martin Bažík
Bc. Martin Bažík
Diplomová práce
Automatic Detection of Fake News
Automatic Detection of Fake News
Anotace:
V dobe stále rastúcej prítomnosti sociálnych médií a online spravodajských zdrojov je stále ťažšie rozlíšiť rozdiel medzi pravdivými a nepravdivými informáciami. Existujú dôkazy, že šírenie falošných správ sa v minulosti používalo na presvedčenie ľudí a zámerné naklonenie verejnej mienky tak, aby uspokojovala osobné potreby alebo potreby skupiny. Kvôli tomu je dôležitá téma falošných správ a ich správna …víceAbstract:
In the age of evergrowing presence of social media and online news sources, it is becoming difficult to distinguish the difference between the true and the false information. There is evidence that the propagation of the fake news was used in the past to persuade the people and intentionally tilt the public opinion to satisfy personal needs or needs of a group. In this way, the topic of the fake news …víceKeywords
ake news detection deception detection natural language processing TF-IDF Word2Vec Doc2Vec information credibility false information machine learning PageRank feature selection feature extraction feature analysis social media ensemble learning regression analysis network analysis propagation analysis health news
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 1. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hk1px/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 2. 2021
- Vedoucí: doc. Mouzhi Ge, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Stanislav Chren
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyMagisterský studijní program / obor:
Umělá inteligence a zpracování dat / Strojové učení a umělá inteligence
Práce na příbuzné téma
-
Practical use of natural language processing in education technology
Dominik Hartinger -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Scalability of Semantic Analysis in Natural Language Processing
Radim Řehůřek -
Feature Extraction and Selection for Emotions Detection from EEG Signals Using Python
Simona Češková -
Bankruptcy prediction with explainable machine learning methods
Munkhnaran Tsogoo -
The Social Meanings of Abandoned Mental Hospitals. A Cultural-Sociological Analysis of Visual Culture and Social Media
Olga Kurbatova -
A Sociolinguistic Analysis of Ventriloquism on Social Media: a #Doggo-Speak
Katarína Halásová -
Spatial analysis and visualization of social media data
Jiří Hladík