The Persuasive Aspects of University Presentations – Lenka KULICHOVÁ
Lenka KULICHOVÁ
Master's thesis
The Persuasive Aspects of University Presentations
The Persuasive Aspects of University Presentations
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze persuasive techniques on the web sites of eight British and eight American universities that belong among top one hundred. Firstly, persuasion and persuasive methods are defined as well as their impact on receiver. Studied corpus consists of chosen universities? home and web pages designed for prospective students where a university is introduced.Abstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je analýza presvedčovacích metód, ktoré sa vyskytujú na internetových stránkach ôsmych britských a ôsmych amerických univerzít, ktoré patria medzi sto najlepších. K analýze sa pristupuje po definovaní samotného presvedčovania a presvedčovacích metód a ako tieto pôsobia na recipienta. Študovaný korpus predstavujú domovské stránky univerzít a stránky venované uchádzačom …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 6. 2012
Accessible from:: 11. 6. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KULICHOVÁ, Lenka. The Persuasive Aspects of University Presentations. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.6.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 11. 6. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Anglický jazyk a literatura - Španělský jazyk a literatura
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.