Ing. Tomáš Pospíšil, Ph.D.

Doctoral thesis

Transformace a privatizace železniční dopravy v ČR

Transformation of rail transport in the Czech republic
Abstract:
Česká železnice stojí daňové poplatníky přibližně 40 mld. Kč ročně. Průměrné tempo růstu celkových dotací bylo 10 % ročně vyjádřené v běžných cenách a při očištění o inflaci 7 % ročně za období 2000-2011. Růst dotací byl způsoben mj. existencí úspor ze struktury, kdy unbundling české železnice, zahájený v roce 2003, vedl k ztrátám úspor ze struktury v odhadnuté výši 21 % z celkových nákladů české železnice …more
Abstract:
Czech railways cost yearly 40 billion CZK. Average yearly increase rate of subsidy was 10% in current prices, inflation adjusted it is 7% in the time period the year 2000 – 2011. The subsidy increase has been caused also by loss in economies of scope produced by unbundling of the Czech Railways, which started in 2003. This loss is estimated to be 21% of total Czech railways cost. One possible explanation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 11. 2013
  • Supervisor: prof. Ing. Antonín Slaný, CSc.
  • Reader: prof. Ing. Vlastimil Melichar, CSc., doc. Ing. Anna Dolinayová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Doctoral programme / field:
Economic Policy and Administration (4-years) / Economic Policy