Bc. Roman Šimr

Master's thesis

Marketing a marketingová komunikace olympijských her

Marketing and Marketing Communications of the Olympic Games
Abstract:
Sport je v současnosti obchodní odvětví, jako každé jiné. Platí zde stejná pravidla a zákonitosti, přestože se některá z nich vzhledem k povaze sportovního prostředí liší. Marketing ovládl olympijské hry již před několika desítkami let a je již jeho nedílnou součástí, bez které by bylo pořádání tohoto sportovního svátku prakticky nemyslitelné. Diplomová práce se bude kriticky zabývat proměnou původní …more
Abstract:
Sport is now a business sector like any other. The same rules and regulations apply, although some of them vary due to the nature of the sporting environment. Since several decades ago, marketing has taken over the Olympic Games and has already become an integral part of them; it would be practically unthinkable to hold this sporting event without it these days. The thesis will critically examine the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní