BcA. Radek Holík
Master's thesis
Reklamní agentury - svět
Advertising Agencies - World
Abstract:
Práce mapuje vývoj reklamních agentur od jejich vzniku až po současnost. Popisuje jednotlivé typy agentur a jejich vnitřní členění. Jsou zde obsaženy aktuální informace z globálního reklamního trhu a příklady nejvýznamějších holdingů a jejich agentur. U jednotlivých agentur jsou pak popsány vlastní vizuální identity a ukázky jejich prací. Práce se zabývá reklamními agenturami ve světovém kontextu.Abstract:
This paper records the development of advertising agencies since their inception to the present. It describes different types of agencies and their internal structure. Current information on the global advertising market and the most important examples of holdings and their agencies are included here. Then the individual agencies are depicted by means of their own visual identity and examples of their …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2014
Accessible from:: 16. 5. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Lukáš Gregor, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Holík, Radek. Reklamní agentury - svět. Zlín, 2014. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.5.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Visual Arts / Multimedia and Design - Graphic Design