Hynek PROTIVANSKÝ

Bachelor's thesis

Letting people in: Homepage as a gateway into the companies of Apple and Microsoft

Letting people in: Homepage as a gateway into the companies of Apple and Microsoft
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze and compare homepages of the websites of two leading American computer and technology companies, the companies of Apple and Microsoft. The thesis comprises theoretical and practical part. The theoretical part firstly introduces the concept of genre and the classic Swales?s genre model, and then presents the revision of the model proposed by Askehave and Nielsen …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza a porovnání domovských stránek webových prezentací dvou předních amerických společností zabývajících se výpočetní technikou a softwarem, společností Apple a Microsoft. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejdříve popisuje, co je to žánr, a seznamuje s klasickým žánrovým modelem J. Swalese a poté s verzí tohoto modelu rozšířenou I. Askehaveovou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2016
Accessible from:: 14. 3. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PROTIVANSKÝ, Hynek. Letting people in: Homepage as a gateway into the companies of Apple and Microsoft. Ostrava, 2016. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.3.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 14. 3. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business

Theses on a related topic