Erika Bartošová

Master's thesis

Dopad sponzoringu na efektivitu příspěvků na Instagramu

The influence of sponsorship disclosure on the effectiveness of Instagram influencer posts
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, zda má označení sponzorované reklamy vliv na efektivitu instagramových příspěvků. Práce také analyzuje sentiment a užívání emodži v popisku sponzorovaného příspěvku jakožto další možné faktory ovlivňující reakci uživatelů. Na základě literární rešerše je vytvořen model sběru dat, který je postaven na získávání dat z autentického prostředí sociální sítě Instagram. Výzkum …more
Abstract:
The aim of this master’s thesis is to find out if a sponsorship disclosure has an impact on the effectivnes of posts.Thus, this study examines the effects of disclosure types on the effectiveness of Instagram influencer promotional posts. The thesis also analyzes sentiment and the use of emoji in the caption of a sponsored post as the other possible factors influencing user reaction. The basis of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2022
  • Supervisor: Daria Gunina
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86030

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Management

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.