Dopad sponzoringu na efektivitu příspěvků na Instagramu – Erika Bartošová
Erika Bartošová
Master's thesis
Dopad sponzoringu na efektivitu příspěvků na Instagramu
The influence of sponsorship disclosure on the effectiveness of Instagram influencer posts
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, zda má označení sponzorované reklamy vliv na efektivitu instagramových příspěvků. Práce také analyzuje sentiment a užívání emodži v popisku sponzorovaného příspěvku jakožto další možné faktory ovlivňující reakci uživatelů. Na základě literární rešerše je vytvořen model sběru dat, který je postaven na získávání dat z autentického prostředí sociální sítě Instagram. Výzkum …moreAbstract:
The aim of this master’s thesis is to find out if a sponsorship disclosure has an impact on the effectivnes of posts.Thus, this study examines the effects of disclosure types on the effectiveness of Instagram influencer promotional posts. The thesis also analyzes sentiment and the use of emoji in the caption of a sponsored post as the other possible factors influencing user reaction. The basis of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/86030
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2022
- Supervisor: Daria Gunina
- Reader: Tomáš Kincl
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86030
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.