Specifické potřeby dětí v náhradní rodinné péči na základní škole – Bc. Hana Verflová
Bc. Hana Verflová
Master's thesis
Specifické potřeby dětí v náhradní rodinné péči na základní škole
Specific needs of children in foster care at elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá specifickými potřebami dětí, které prošly ústavní péčí ve svém raném věku. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly, z nichž první tři se z různých hledisek zabývají teoretickým vymezením této problematiky, zejména poruchou attachmentu a jejími důsledky pro další život dítěte. Závěrečná kapitola předkládá kvalitativní výzkumné šetření specifických potřeb pěti dětí, které byly …moreAbstract:
This thesis deals with the specific needs of children who have passed institutional care at an early age. The work is divided into four chapters, of which the first three from the various aspects discuss about the theoretical definition of this issue, in particular the attachment disorder and its consequences for the future life of the child. The final chapter presents qualitative research of specific …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pm7sn/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2016
- Supervisor: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Štrausová, DiS.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Navazování psychoterapeutického vztahu s dospívajícím klientem, u něhož terapeut identifikoval poruchu attachmentu
Karolína Uzlová -
Pěstounská péče na přechodnou dobu u dětí s poruchou attachmentu
Barbora Karlíková -
Hledání identity osob s poruchou attachmentu a možnosti intervence
Markéta ŠUBOVÁ -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová