Procedurální generování lokací do hry typu Dungeons & Dragons – Jakub NOVÁK
Jakub NOVÁK
Bachelor's thesis
Procedurální generování lokací do hry typu Dungeons & Dragons
Procedural generation of locations for Dungeons & Dragons type game
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá metodami procedurální generace lokací do hry Dungeons & Dragons verze 3.5. V rámci práce jsou implementovány algoritmy založeny na metodě celulárního automatu a metodě binárního rozdělování prostoru do webové aplikace, která umožňuje uživateli vygenerovat jednoduchou mapu s pozicemi a stručným popisem podle zadaných parametrů.Abstract:
Bachelor's thesis describes a few methods of procedural generation of locations for the game Dungeons & Dragons version 3.5. Within the thesis, algorithms based on cellular automaton and binary space partitioning are implemented into a web application, which allows the users to generate a simple map with positions and brief descriptions based on the provided parameters.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 8. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Tomáš Urbanec
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
NOVÁK, Jakub. Procedurální generování lokací do hry typu Dungeons & Dragons. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Information Technologies / Information Technologies
Theses on a related topic
-
Flask aplikace pro tvorbu kvízů
Petr Mudra -
Flask aplikace pro tvorbu kvízů
Alexey Kazakov -
Webová aplikace Plánovač akcí
Evgeniy Kostyuchenko -
Vývoj webové aplikace v jazyce Python 3
Filip Hanš -
Webová aplikace na kontrolu kvality loga
Renata Urbanová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights