Merchandising a jeho dopad na nákupné chovanie generácií X, Y a Z v maloobchodnej jednotke – Petra Mišíková
Petra Mišíková
Bachelor's thesis
Merchandising a jeho dopad na nákupné chovanie generácií X, Y a Z v maloobchodnej jednotke
Merchandising a jeho dopad na nákupní chování generací X, Y a Z v maloobchodní jednotce
Abstract:
Cílem závěrečné práce je zhodnocení nákupního chování zákazníků generací X, Y a Z v maloobchodních jednotkách, ve kterých jsou použity různé nástroje merchandisingu a následné navržení konceptu vhodných technik a kombinací merchandisingu pro každou generaci. Práce disponuje teoretickou i praktickou částí. Teoretická část definuje jednotlivé pojmy problematiky merchandisingu, identifikuje nástroje používané …moreAbstract:
The aim of the final work is to evaluate the shopping behavior of customers of generations X, Y and Z in retail units, which use different tools of merchandising and the subsequent design of the concept of appropriate techniques and combinations of merchandising for each generation. The work has a theoretical and practical part. The theoretical part defines the individual concepts of merchandising …moreAbstract:
Cieľom záverečnej práce je zhodnotenie nákupného správania zákazníkov generácií X, Y a Z v maloobchodných jednotkách, v ktorých sú použité rôzne nástroje merchandisingu a následné navrhnutie konceptu vhodných techník a kombinácií merchandisingu pre každú generáciu. Práca disponuje teoretickou i praktickou časťou. Teoretická časť definuje jednotlivé pojmy problematiky merchandisingu, identifikuje nástroje …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83118
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Jitka Černá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIŠÍKOVÁ, Petra. \textit{Merchandising a jeho dopad na nákupné chovanie generácií X, Y a Z v maloobchodnej jednotke}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2020. Available from: https://theses.cz/id/bnn3yx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83118
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Nákupní centra jako společenský a ekonomický fenomén
Petra Chowaniecová -
The shift of customers buying behavior as a result of “corona crisis”
Usupbekova Usupbekova -
The Impact of Offline and Online Advertising on Consumer Purchase Behavior
Oleg Lykhnenko