Iva Nesrstová
Master's thesis
Psychologie reklamy
The psychology of advertisement
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem psychologie reklamy a možností rozdílného vlivu stejné reklamy na dvě odlišné kulturní skupiny. Práce nahlíží na obor psychologie jako na nedílnou součást soudobého marketingu. Teoretická část definuje základní pojmy z oboru marketingu s hlubším zaměřením na oblast reklamy a to konkrétně na její definice, historii, cíle, strategie a druhy médií. Dále se práce zabývá …moreAbstract:
The aim of this thesis is to explore the psychology of advertising and its possibility of diverse influence on two different cultural groups by the same advert. The thesis investigates the field of psychology as an integral part of contemporary marketing. The theoretical part defines basic terms in the field of marketing with a profound focus on advertising, specifically on its definition, history …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 11. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Hana Chýlová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Assiyat Abdulkerimova -
Diskrepance mezi studijními očekáváními a subjektivním vnímáním reálného průběhu studia u studentů psychologie
Stanislav Gibarti -
Smrt a umírání z pohledu studentů psychologie a medicíny
Nicole Zadražilová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights