Institucionální teorie – labelling ve světě umění – Bc. Michal Pečar
Bc. Michal Pečar
Master's thesis
Institucionální teorie – labelling ve světě umění
Institutional Theory - Labelling in the Artworld
Abstract:
Institucionální teorie umění je založena na tvrzení, že instituce světa umění (muzea, galerie, koncertní sály) a jejich agenti (kurátoři, dramaturgové, producenti, kritici, umělci atd.) mohou diktovat, co je umění a co ne. Ve volnějším pojetí může být tímto agentem kdokoliv, kdo se dokáže dostatečně sžít s rolí zmíněných profesí. Tímto procesem je možno překlasifikovat i předmět každodenní potřeby …moreAbstract:
The institutional theory of art is based on assertion that institutions of art (museums, galleries, concert halls) and their agents (curators, dramaturges, producers, critics, artists, etc.) can determine, what is or is not art. In a broader sense, anyone who can get used to the roles of professions mentioned above can become the agent of art. This process enables reclassification of even everyday …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d88su/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.
- Reader: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
GIF art: Od grafického formátu až po etablované umění
Alina Matějová -
Odmítnutí v umění
František Fekete -
Towards a Hayekian Theory of Integration: The Role of Referendums in the Evolution of the EuropeanEconomic Constitution
Jernej Kosec -
Surveillance art v nových médiích
Petr Fiala -
GIF art: Od grafického formátu až po etablované umění
Alina Matějová -
New Types of Media and its Influence on the Corporate Communication
Ayoung Park -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Valentin Lopatko -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová