Reverse Transfer in the Czech Syntax: Error Description, Pronominal Subject, and Subject-Verb Word Order – Bc. Kamil Ivan
Bc. Kamil Ivan
Master's thesis
Reverse Transfer in the Czech Syntax: Error Description, Pronominal Subject, and Subject-Verb Word Order
Reverse Transfer in the Czech Syntax: Error Description, Pronominal Subject, and Subject-Verb Word Order
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá mezijazykovým vlivem angličtiny (jako cizího jazyka) na češtinu (jako mateřského jazyka). Práce popisuje, jakých syntaktických chyb se dopustili čtyři mluvčí v mateřštině, a pokouší se zjistit, zdali mluvčí nadužívali jak podmět realizovaný osobními zájmeny, tak slovosled SV oproti slovosledu VS, obojí po vzoru angličtiny. Teoretická část uvádí do problematiky mezijazykového …viacAbstract:
This diploma thesis deals with crosslinguistic influence of English (as the second language) on Czech (as the first language). The thesis describes syntactic error made by four speakers in their native language, and tries to find out whether these speakers overused subjective personal pronouns and SV word order to VS word order as a possible influence of English on Czech. The theoretical part introduces …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mte06/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2020
- Vedúci: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
IVAN, Kamil. \textit{Reverse Transfer in the Czech Syntax: Error Description, Pronominal Subject, and Subject-Verb Word Order}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Education. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/bp7pxh/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Influence of the Second Language on the First in the Lexicon and Semantics
Kamil Ivan -
The use of L1 in a language teaching context by non-native language teachers
Martina Searles -
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Phonetic and Lexical Features of First Language Attrition: Research into the Speech of Anglophone Expatriates in the Czech Republic
Magda Sučková -
Teachers' use of the First Language in ELT: Beliefs and Practices
Zuzana Zlámalová -
Influence of the Second Language on the First in the Lexicon and Semantics
Kamil Ivan -
Word order in English and Czech
Kristýna DANIELISOVÁ