Bc. Richard Novotný
Master's thesis
Determinanty etického nakupování
Determinants of ethical consumerism
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Determinanty etického nakupování“ je analýza faktorů ovlivňujících spotřebitele pro tento druh nakupování. První část práce je věnována definování etického nakupování a rešerši předchozích výzkumů. Druhá část obsahuje empiricky ověřovanou platnost modelu postaveném na teoretických poznatcích. Práce je zúžená na ověření faktorů pro fair trade smartphony.Abstract:
The goal of the submitted thesis: „Determinants of Ethical Consumerism“ is to analyze the factors that have an effect on consumers of this type of buying behavior. The first part of the thesis is dedicated to defining the ethical purchasing and findings of previous research. In the second part the model of consumer behavior is constructed based on theoretical background and empirically tested. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s3wih/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské preference při nakupování fair trade kávy
Jana Mašková -
Etika a ekonomika: české domácnosti a produkty fair trade
Eva Štefanová -
Fair trade a český spotřebitel
Anna Götzová -
Spotřebitelské preference vybraných skupin spotřebitelů v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice
Lucie Palasová -
Spotřebitelské chování zaměřené na oblast etického nakupování a zodpovědné spotřeby potravin v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice
Tereza Bakajová -
Spotřební chování v oblasti fair trade výrobků
Michaela ŠMÍDOVÁ -
Etika a ekonomika - Fair trade jako fenomén
Nikola Silverthornová -
Chování spotřebitele na českém trhu zaměřené na Fair trade produkty
Eliška Svárovská