Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením – PhDr. Petra Hamadová, Ph.D.
PhDr. Petra Hamadová, Ph.D.
Disertační práce
Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením
Social and Professional Dimension of Education of Visually Impaired Pupils
Anotace:
Anotace HAMADOVÁ, P. Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 231 s. Klíčová slova: speciální pedagogika, zrakové postižení, edukace, integrace, inkluze, profesní příprava, klíčové kompetence, sociální kompetence, efektivní formy výuky, sociální učení, sebeurčení, aktivní přístup k životu, akceptace postižení, potenciality osobnosti …víceAbstract:
Annotation HAMADOVÁ, P. Social and professional dimension of education of visually impaired pupils. Thesis. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 231 s. Key Words: education, special education, visual impairment, inclusion, vocational training, key competencies, social competencies, effective classroom practices, social learning, self-determination, active participation, acceptance of an impairment, potencial …víceKlíčová slova
Klíčová slova speciální pedagogika zrakové postižení edukace integrace inkluze profesní příprava klíčové kompetence sociální kompetence efektivní formy výuky sociální učení sebeurčení aktivní přístup k životu akceptace postižení potenciality osobnosti využívání kompenzačních pomůcek. Key Words education special education visual impairment inclusion vocational training key competencies social competencies effective classroom practices social learning self-determination active participation acceptance of an impairment potencial of a personality use of compensatory aids and technologies.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 11. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lu7hg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 11. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (tříleté)
Práce na příbuzné téma
-
Využití kompenzačních pomůcek u pacientů s Parkinsonovu nemocí z pohledu ergoterapeuta
Tereza HECZKOVÁ -
Tvorba učebních a kompenzačních pomůcek pro 2.stupeň ZŠ
Vojtěch Jašíček -
Možnosti využití kompenzačních pomůcek pro osoby se zrakovým postižením
Vendula POLÁŠKOVÁ -
Využití kompenzačních pomůcek u svalové dystrofie z pohledu ergoterapie
Patricie RUSKOVÁ -
Svaly potřebné k ovládání vybraných kompenzačních pomůcek pro lyžování osob s tělesným postižením
Radim ANTEL -
Možnosti v používání kompenzačních pomůcek u pacientů s Bechtěrevovou chorobou
Barbora KULHÁNKOVÁ -
Využití kompenzačních pomůcek nemocnými s revmatoidní artritidou v ošetřovatelské praxi.
Lada RAZIMOVÁ -
Bridges and misunderstandings: at the intersection of art, design and science, through the parallel sonification of textual data of a work in two languages
Marek Štvrtňa