Formativní hodnocení - návrh a ověření metodiky sledování postupu učení žáka v odborném výcviku – Miloslava Prouzová
Miloslava Prouzová
Bachelor's thesis
Formativní hodnocení - návrh a ověření metodiky sledování postupu učení žáka v odborném výcviku
Formative assessment - design and verification of the methodology for monitoring pupils' learning progress in vocational training
Abstract:
V bakalářské práci na téma Formativní hodnocení bylo pojednáváno o hodnocení ve škole, se kterým se pedagogové potýkají každý den. Hodnocení má i mnoho funkcí, které byly v práci taktéž zmíněny. Jedná se především o zpětnovazebnou a motivační funkci. Tato práce se zabývala i tím, jaké druhy k hodnocení máme a jaké jsou další možné evaluační nástroje. Formativnímu hodnocení byla vymezena celá jedna …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis called The Formative Evaluation was to deal with school evaluation which is the inseparable part of teachers’ lives. Evaluation has also many roles that are also mentioned in the thesis. These roles are primarily feedback and motivation. Also, the kinds of evaluation and other tools are indicated in the thesis. The whole chapter is dedicated to formative evaluation. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jiří Votava, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROUZOVÁ, Miloslava. \textit{Formativní hodnocení - návrh a ověření metodiky sledování postupu učení žáka v odborném výcviku}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Institute of Education and Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/bste1k/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenstvíCzech University of Life Sciences Prague
Institute of Education and CommunicationBachelor programme / field:
Specialisation in Pedagogy / Pedagogy for Teachers of Practical Training
Theses on a related topic
-
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Lucie Novotná -
Formative assessment and job satisfaction: teachers' perspective
Oldřiška Buchanan -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová -
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ -
Formative Evaluation als Evaluationsinstrument im DaF-Unterricht an ausgewählten Schulen in der Region Ústí nad Labem
Lenka TRENTMANN -
Školní neúspěšnost pohledem žáků mladšího školního věku a jejich rodičů na vybrané základní škole
Klára Gottvaldová -
Rozbor prověřování, hodnocení a klasifikace praktických dovedností při výuce předmětu odborný výcvik
Štěpán Hodr -
Rozbor prověřování, hodnocení a klasifikace praktických dovedností při výuce předmětu odborný výcvik
Martina Havelková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights