Multiagentový model vlivu reklamy na tržní cenu při nedokonalých informacích – Bc. Richard Holinga
Bc. Richard Holinga
Master's thesis
Multiagentový model vlivu reklamy na tržní cenu při nedokonalých informacích
Multiagent Model of Advertising Effects on Market Price under Imperfect Information
Abstract:
The aim of this thesis is to create a multiagent model, which will be used to examine effects of advertising on market price, considering different market parameterization (cost of advertising, transportation costs, consumer count, barriers of entry, etc.). With knowledge of existing theoretical and empirical literature, the model was created and simulated using software NetLogo. The results of the …viacAbstract:
Cieľom tejto práce je vytvoriť multiagentový model, ktorý umožní skúmať, ako reklama ovplyvňuje tržnú cenu, a to pri rôznej parametrizácii trhu (dopravných nákladov, ceny reklamy, počtu spotrebiteľov, bariér vstupu, a pod.). S využitím dostupných poznatkov teoretickej a empirickej literatúry bol v softwari NetLogo naprogramovaný a odsimulovaný model. Výsledky simulácií boli následne analyzované. Hlavným …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/kva88/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2015
- Vedúci: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
- Oponent: Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HOLINGA, Richard. \textit{Multiagentový model vlivu reklamy na tržní cenu při nedokonalých informacích}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Economics and Administration. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/btjwpf/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / odbor:
Quantitative Methods in Economy / Mathematical and Statistical Methods in Economics