Bc. Petr Tomek
Bachelor's thesis
Marketing a management v esportu
Marketing and management in esports
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingem a managementem v esportu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části si přiblížíme fenomén esportu, dále jsou vymezeny základní pojmy a funkce managementu sportu, role manažera a nejhlavnější tituly esportových her. V praktické části jsou popsány hlavní aspekty profesionálního hraní, komentování a streamování esportových …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with marketing and management in esports. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the the-oretical part we will take a look at the phenomenon of esports, then the basic concepts and functions of sports management, roles of a manager and the most important esports titles are defined. In the practical part, the main aspects of professional playing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u9gcw/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2023
- Supervisor: Mgr. Martin Sebera, Ph.D.
- Reader: Ing. Tomáš Vodička, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesBachelor programme / field:
Physical Education and Sport / Physical Education and Sport
Theses on a related topic
-
Sponzoring jako strategický nástroj řízení značky
Kristína Macková -
Sponzoring tenisových turnajů
Klára Brokešová -
Sponzoring cyklojízdy Na kole dětem Žďárskými vrchy
Jan Dvořák -
Sportovní sponzoring společnosti ŠKODA AUTO a. s.
Tereza Tučková -
Sponzoring vs. Corporate social responsibility (CSR)
David Benda -
Projektový management a marketing letního kina v Praze - Dolních Měcholupech
Lucie Gaždová -
Potenciál esport a gaming marketingu
Šimon Kostelný -
Esport a jeho potenciální využití v marketingu
Petra Nastulčíková