Bc. Veronika Horáková

Master's thesis

Utopie? Dystopie? Svoboda? (Jak přiblížit středoškolákům problém svobody)

Utopia? Dystopia? Freedom? (How to explain the problem of freedom to high school students)
Abstract:
Práce se zabývá historicko-filozofickou analýzou utopických a dystopických idejí v souvislosti s filozofickými představami o svobodě. V práci jsou představeny základní koncepty pedagogiky a didaktiky, jejichž prostřednictvím se může zpracovávané téma stát plnohodnotnou součástí vzdělávacího procesu na gymnáziích. Hlavním cílem práce tedy je analyzování primárních děl z oblasti utopie, dystopie a svobody …more
Abstract:
The diploma theses focuses on historic and philosophic analysis of utopic and dystopic ideas in connection with philosophic freedom concepts. Basic pedagogic and didactic concepts are presented as a part of this thesis - due to these this can be an adequate part of the educational process on high schools (gymnasiums). The main objective of this thesis is the analysis of primary writings from the areas …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: doc. PhDr. Ivana Holzbachová, CSc.
  • Reader: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics