Utopie? Dystopie? Svoboda? (Jak přiblížit středoškolákům problém svobody) – Bc. Veronika Horáková
Bc. Veronika Horáková
Master's thesis
Utopie? Dystopie? Svoboda? (Jak přiblížit středoškolákům problém svobody)
Utopia? Dystopia? Freedom? (How to explain the problem of freedom to high school students)
Abstract:
Práce se zabývá historicko-filozofickou analýzou utopických a dystopických idejí v souvislosti s filozofickými představami o svobodě. V práci jsou představeny základní koncepty pedagogiky a didaktiky, jejichž prostřednictvím se může zpracovávané téma stát plnohodnotnou součástí vzdělávacího procesu na gymnáziích. Hlavním cílem práce tedy je analyzování primárních děl z oblasti utopie, dystopie a svobody …moreAbstract:
The diploma theses focuses on historic and philosophic analysis of utopic and dystopic ideas in connection with philosophic freedom concepts. Basic pedagogic and didactic concepts are presented as a part of this thesis - due to these this can be an adequate part of the educational process on high schools (gymnasiums). The main objective of this thesis is the analysis of primary writings from the areas …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bvzz5/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Ivana Holzbachová, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics
Theses on a related topic
-
Inovativní prvky ve výuce filozofie na středních školách
Jana Beničáková -
Výuka politické filozofie na gymnáziu
Kateřina JABŮRKOVÁ -
Výuka české filozofie na gymnáziu
Pavla Šafaříková -
Výuka filozofie na gymnáziích
Ester BEDNARZOVÁ -
Výuka filozofie Ladislava Klímy na gymnáziích
Lenka Lukůvková -
Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků
Petra Chvojková -
Stav profesní přípravy učitelů společenských věd se zaměřením na tematický obor filozofie
Zuzana CIESLAROVÁ -
Využití audiovizuálních zdrojů ve výuce filozofie
Gabriela Renátová