Bc. Denisa BABULIAKOVÁ

Bachelor's thesis

Jazykové a nejazykové prostředky v reklamách na nealkoholické nápoje

Linguistic and non-linguistic means in commercials for non-alcoholic beverages
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovými a nejazykový prostředky v reklamách na nealkoholické nápoje. K výzkumné činnosti bylo využito čtyřiceti dvou reklam, z nichž dvacet dva je audiovizuálních a dvacet vizuálních. Jednotlivé reklamy byly následně analyzovány podle předem stanovených kritérií rozčleněných na prostředky jazykové a nejazykové. Součástí práce je také dotazníkové šetření určené pro …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with linguistic and non-linguistic means in commercials for non-alcoholic beverages. The work analyzes forty-two ads, of which twenty-two are audiovisual and twenty visual. Individual advertisements are then analyzed according to predefined criteria classified into linguistic and non-linguistic resources. Part of the thesis is also a questionnaire survey for the general public …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ilona Balkó, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BABULIAKOVÁ, Denisa. Jazykové a nejazykové prostředky v reklamách na nealkoholické nápoje. Ústí nad Labem, 2018. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Philology / Czech Language for Media and Public Sphere