Bc. Petra Vojarová

Bachelor's thesis

Úloha psychologie při tvorbě reklamy

The role of psychology in the creation of advertising
Abstract:
Bakalářská práce na téma „Úloha psychologie při tvorbě reklamy“ porovnává rozdíly postojů české a anglické populace při vnímání reklamy. Teoretická část se zaměří na tři základní okruhy: reklama, psychologie reklamy a reklamní agentury. Každou z těchto kapitol podrobněji popíši v dalších podkapitolách. V praktické části využiji při výzkumné sondě formu dotazníku. Cílem výzkumu je určit psychologický …more
Abstract:
Bachelor thesis on „The role of psychology in the creation of advertising” compares the difference between attitudes of Czech and English population in the perception of advertising. The theoretical part will focus on three main chapters of: advertising, psychology of advertising and advertising agencies. Each of these chapters will be further examined in subsections. The practical part will be devoted …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Zdeněk Frélich
  • Reader: PhDr. Jan Rytina, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní