Bc. Petra Vojarová
Bachelor's thesis
Úloha psychologie při tvorbě reklamy
The role of psychology in the creation of advertising
Abstract:
Bakalářská práce na téma „Úloha psychologie při tvorbě reklamy“ porovnává rozdíly postojů české a anglické populace při vnímání reklamy. Teoretická část se zaměří na tři základní okruhy: reklama, psychologie reklamy a reklamní agentury. Každou z těchto kapitol podrobněji popíši v dalších podkapitolách. V praktické části využiji při výzkumné sondě formu dotazníku. Cílem výzkumu je určit psychologický …moreAbstract:
Bachelor thesis on „The role of psychology in the creation of advertising” compares the difference between attitudes of Czech and English population in the perception of advertising. The theoretical part will focus on three main chapters of: advertising, psychology of advertising and advertising agencies. Each of these chapters will be further examined in subsections. The practical part will be devoted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tuhxr/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Zdeněk Frélich
- Reader: PhDr. Jan Rytina, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
Aktuální trendy psychologie reklamy
Tomáš Šindler -
Psychologie reklamy
Nikol Dimitrovová -
Sociologie reklamy - strategie reklamy v dané reklamní společnosti
Michal Slavík -
Regulace reklamy
Zuzana Králová