Módní časopisy jako poslové globalizace? – Mgr. Martina Tlachová
Mgr. Martina Tlachová
Bachelor's thesis
Módní časopisy jako poslové globalizace?
GLOBAL ELLE - The role of fashion magazines in the process of cultural globalization
Abstract:
Tato práce se zabývá konkrétními projevy kulturní globalizace na stránkách módního magazínu ELLE . Prostřednictvím obsahové analýzy několika vybraných vydání tohoto časopisu, které pocházejí z různých oblastí světa, se pokouší odpovědět na otázku, zda ELLE reflektuje kulturní odlišnosti jednotlivých oblastí, kde její mutace vychází. V teoretické rovině se práce opírá o koncept kulturního imperialismu …moreAbstract:
The work focuses on concrete manifestations of cultural globalization on the pages of ELLE fashion magazine. By means of contents analysis of several selected issues of the magazine coming from various parts of the world, it tries to answer the question whether ELLE reflects cultural differences in the regions where individual mutations are published. On the theoretical level, the work is based on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gdqvz/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2008
- Supervisor: PhDr. Václav Štětka, Ph.D.
- Reader: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.