Petr Lasík
Master's thesis
Výzvy využívání nákupního katalogu v kontextu B2B
Challenges of Using a Purchasing Catalog in a B2B Context
Abstract:
Diplomová práce se věnuje analýze výzev spojených s využíváním nákupních katalogů v kontextu B2B, pomocí případové studie ve společnosti Škoda Auto a.s. Hlavním cílem práce je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují životnost nákupních katalogů, jejich příčiny a vazby na standardizaci. V rámci kvalitativního přístupu byly jako zdroje dat využity polostrukturované rozhovory s nákupními specialisty …moreAbstract:
The thesis focuses on analyzing the challenges associated with the use of purchasing catalogs in a B2B context, using a case study at Škoda Auto a.s. The main goal of the thesis is to identify key factors that influence the lifespan of purchasing catalogs, their causes, and their connections to standardization. Within the qualitative approach, semi-structured interviews with purchasing specialists …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92693
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Věra Králová
- Reader: Lucie Váchová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92693
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Vliv nábytkových katalogů na nákupní rozhodování spotřebitele
František Dvořák