Petr Lasík

Master's thesis

Výzvy využívání nákupního katalogu v kontextu B2B

Challenges of Using a Purchasing Catalog in a B2B Context
Abstract:
Diplomová práce se věnuje analýze výzev spojených s využíváním nákupních katalogů v kontextu B2B, pomocí případové studie ve společnosti Škoda Auto a.s. Hlavním cílem práce je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují životnost nákupních katalogů, jejich příčiny a vazby na standardizaci. V rámci kvalitativního přístupu byly jako zdroje dat využity polostrukturované rozhovory s nákupními specialisty …more
Abstract:
The thesis focuses on analyzing the challenges associated with the use of purchasing catalogs in a B2B context, using a case study at Škoda Auto a.s. The main goal of the thesis is to identify key factors that influence the lifespan of purchasing catalogs, their causes, and their connections to standardization. Within the qualitative approach, semi-structured interviews with purchasing specialists …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Věra Králová
  • Reader: Lucie Váchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92693

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Management

Theses on a related topic