Zvládání zátěžových situací ve vztahu k syndromu vyhoření u učitelek a učitelů – Bc. Zuzana KLAPUCHOVÁ
Bc. Zuzana KLAPUCHOVÁ
Diplomová práce
Zvládání zátěžových situací ve vztahu k syndromu vyhoření u učitelek a učitelů
Coping with stressful situations in relation to burnout syndrome among teachers
Anotace:
Ve své diplomové práci se zabývám stresem, syndromem vyhoření a copingovými strategiemi. Cílem bylo zjistit jejich vztah k lidem, pracujícím v učitelské profesi. První část mé diplomové práce je teoretická. Rozdělila jsem ji na čtyři kapitoly. V první kapitole se zabývám stresem a zátěží, jejich vznikem, příznaky, prevencí. Ve druhé kapitole se věnuji syndromu vyhoření, jeho vznikem, příznaky, prevencí …víceAbstract:
My master thesis deals with stress, burnout syndrome and coping. The aim of this thesis was whether there is relationship between them and people, who works as teachers. The first part of my thesis is theoretical, and is divided to four parts. First charter deals with stress and burden, their origin, symptoms and prevention. In the second chapter I deal with burnout syndrome, its occurrence, symptoms …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 1. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PhDr. František Baumgartner, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KLAPUCHOVÁ, Zuzana. Zvládání zátěžových situací ve vztahu k syndromu vyhoření u učitelek a učitelů. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Přírodovědecká fakultaMagisterský studijní program / obor:
Biologie / Učitelství Biologie - Psychologie pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Syndrom vyhoření, pracovní stres a copingové strategie u učitelů v mateřských školách
Andrea KOSTRUBOVÁ -
Copingové strategie jako prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Pavel Stolár -
Copingové strategie jako prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Petra NOVÁKOVÁ -
Zvládací strategie psychoterapeutů/poradců ve vztahu k jejich pracovní a životní spokojenosti
David Hönig -
Psychicka zátěž a syndrom vyhoření u učitelů základních škol
Natálie Popovičová -
Psychická zátěž učitelů - ohrožení syndromem vyhoření, předcházení syndromu vyhoření
Lenka Bejšovcová -
Syndrom vyhoření u učitelské profese
Veronika JAROLÍMOVÁ -
Syndrom vyhoření u učitelů
Marcela Mlčáková