Bc. Michal Hříbek

Bakalářská práce

Dance for camera: Pohyb jako narativní princip filmu Enter Achilles

Dance for Camera: Movement as a narrative principle in the film Enter Achilles
Anotace:
Na počátku 90. let vzniká nový žánr Dance for camera, který klade důraz na tanečně-pohybové sdělení herců. Přestává využívat možnosti dialogu a nahrazuje ho tanečním a gestickým vyjádřením. Obrací se tak zpět ke způsobům komunikace éry němého filmu a navazuje na předchozí zkoumání vztahu tance (rytmizovaného pohybu) a filmu. Práce má za cíl definovat filmové prostředky slouží k transformaci pohybových …více
Abstract:
The new film genre Dance for camera, originating in early 1990’s, puts emphasis on dance movement as actors’ medium of expression. Dance figures and gestures in this genre replace usual dialogic expression. It represents a return to the means of communication of the silent era and at the same time a continuation of earlier experiments in terms of a relation between dance (as rhythmic movement) and …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2015

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 3. 9. 2015
  • Vedoucí: Mgr. Šárka Gmiterková
  • Oponent: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Bakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury