Errors in Second Language Classroom Discourse – Mgr. Jana Dykastová
Mgr. Jana Dykastová
Bachelor's thesis
Errors in Second Language Classroom Discourse
Errors in Second Language Classroom Discourse
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá prací s chybou v mluveném diskurzu v hodinách cizího jazyka, konkrétně řeší otázku vztahu mezi opravou chyb ve školní komunikaci a opravou chyb v každodenní komunikaci. Na jedné straně je oprava chyb považována za podstatnou část učitelovy profese, na druhé straně je otevřený nesouhlas v běžné komunikaci potlačován. Práce se snaží odhalit kompromisy, které učitelé …moreAbstract:
The presented thesis focuses on error treatment in second language classroom discourse, particularly on teacher-student oral communication. On the one hand, teachers are supposed to correct errors of their students, on the other hand, other-repair is considered unwelcomed in everyday conversation; therefore, teachers have to strike a balance between these contradictory requirements. The thesis tries …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oivoh/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
- Reader: Mgr. Sarah Dobiášová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Power and Authority in Classroom Discourse
Dita Trčková