Dynamické upravování jízdního řádu na základě aktuální provozní situace pro bezkolizní provážení vlaků - provozně ekonomické posouzení aplikace Real Time Reschedulingu na trati Hranice na Moravě - Prosenice – Ing. Tomáš Vicherek
Ing. Tomáš Vicherek
Master's thesis
Dynamické upravování jízdního řádu na základě aktuální provozní situace pro bezkolizní provážení vlaků - provozně ekonomické posouzení aplikace Real Time Reschedulingu na trati Hranice na Moravě - Prosenice
Dynamic Adjustment of Railway Time Schedule on Actual Operational Situation for Fluent Train Operation - Assessment of Real Time Reschedulling on the Line Segment "Hranice na Moravě - Prosenice" from Operational and Economical Point of View
Abstract:
Práce na modelu konkrétní trati ověřuje míru přínosů systému, který v reálném čase sleduje železniční provoz, předvídá možné konflikty mezi vlaky, sestavuje optimální jízdní řád, který sděluje vlakům, stavědlům a zaměstnancům za účelem snížení přenášeného zpoždění, úspory energie a zkrácení doby obsazení kritických prvků (Rescheduling). Dále se práce zabývá hodnocením vlivu např. AVV (Automatické vedení …moreAbstract:
The assets of the system are verified on model of concrete line in this work. The system studies railway operation in real time, anticipates possible conflicts between trains, creates an optimal schedule, that is distributed to trains, interlocking and staff for ensuring of knock-on delay reduction, lower energy consumption and reduction of occupation time of critical elements (Rescheduling). Furthermore …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Pavel Mazač
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VICHEREK, Tomáš. \textit{Dynamické upravování jízdního řádu na základě aktuální provozní situace pro bezkolizní provážení vlaků - provozně ekonomické posouzení aplikace Real Time Reschedulingu na trati Hranice na Moravě - Prosenice}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering. 2010. Available from: https://theses.cz/id/c1akqn/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Vicherek, Tomáš. Dynamické upravování jízdního řádu na základě aktuální provozní situace pro bezkolizní provážení vlaků - provozně ekonomické posouzení aplikace Real Time Reschedulingu na trati Hranice na Moravě - Prosenice. Pardubice, 2010. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana PerneraUniversity of Pardubice
Faculty of Transport EngineeringMaster programme / field:
Transport Engineering and Communications / Transport Technology and Control
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.