Gender Issues in selected plays by Paula Vogel – Bc. Vlasta Čáslavská
Bc. Vlasta Čáslavská
Bachelor's thesis
Gender Issues in selected plays by Paula Vogel
Gender Issues in selected plays by Paula Vogel
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza dvou vybraných divadelních her, nazvaných Meg a How I Learned to Drive od Pauly Vogel. Hlavním motivem této autorky je genderová nerovnost v patriarchální společnosti. Vogel ve svých divadelních hrách reflektuje tabuizovaná témata a zároveň zkoumá, do jaké míry jsou ženy žijící v zásadě patriarchální společnosti schopny přizpůsobit se světu mužskému. Jelikož je …moreAbstract:
The thesis aims to analyse two of selected theatre plays called Meg and How I Learned to Drive by Paula Vogel. Gender inequality in the patriarchal society appears to be the central motif examined by this author. Vogel implements social taboo issues into her theatre plays and also examines to which extent are women living basically in a patriarchal society able to accommodate themselves to the male …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vih7x/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavla Buchtová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Výtvarné hry v přírodě
Kateřina Kopecka -
Challenges towards Protestant Patriarchy in Jane Eyre and the Scarlet Letter
Alžběta Bočková -
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková -
The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons
Victoria Spaulding -
Televizní seriály pro dospívající: Teen drama jako mezinárodní fenomén a jeho podoby v České republice
Anežka Malčíková -
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Renáta Ježová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Antické drama ve zpracování RockOpery Praha
Adéla Svobodová