Petr Červenka

Bachelor's thesis

Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů

Neuroeconomics: The analysis of consumer behavior and perception of TV spots
Abstract:
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval …more
Abstract:
The thesis deals with the detailed study of two television commercials of an unnamed energy company. The aim of this work is to determine whether people's subjective evaluation is similar or different to values that were detected during the measurement, after viewing each commercial and in subsequent in-depth interviews. A sample of 24 respondents, who participated in the research, represented the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2016
  • Supervisor: Helena Chytilová
  • Reader: Lukáš Máslo

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52331