Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů – Petr Červenka
Petr Červenka
Bachelor's thesis
Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů
Neuroeconomics: The analysis of consumer behavior and perception of TV spots
Abstract:
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval …moreAbstract:
The thesis deals with the detailed study of two television commercials of an unnamed energy company. The aim of this work is to determine whether people's subjective evaluation is similar or different to values that were detected during the measurement, after viewing each commercial and in subsequent in-depth interviews. A sample of 24 respondents, who participated in the research, represented the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52331
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2016
- Supervisor: Helena Chytilová
- Reader: Lukáš Máslo
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52331
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Analýza úrovně subjektivních preferencí u žáků vybrané školy
Jitka OCHMANOVÁ -
Vliv socioekonomických faktorů a náboženství na altruistické ekonomické preference z perspektivy behaviorální ekonomie
Vojtěch Koňařík -
Behaviorální ekonomie
Klára Dvořáčková -
Racionální iracionalita voličů pohledem behaviorální ekonomie
Jan Vojkůvka -
Playing Lotteries and Betting on Sporting Events: A Behavioral Economics Perspective
Jakub Mikulka -
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova