Ing. Yalcin Özdemir

Doctoral thesis

Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour

Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour
Abstract:
In this dissertation, the wheel and rail rolling contact models have been analysed to obtain the normal and tangential stress distributions. The rolling contact models were based on the 3-D FE models. The elliptic and non-elliptic contact patches were examined by means of FE models. In addition to the FE method, the analytical methods have been computed and their outputs have been compared with the …more
Abstract:
V této disertační práci je vytvořen model valivého kontaktu kola a kolejnice za účelem zjištění rozložení normálového a tečného napětí. Je založen na trojrozměrném konečněprvkovém modelu. Pomocí tohoto modelu jsou vyšetřovány eliptické a neeliptické dotykové plošky. Navíc k výpočtu metodou konečných prvků jsou využity analytické metody, jejichž výstupy jsou srovnány s předkládaným konečněprvkovým modelem …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 9. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 12. 2016

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Özdemir, Yalcin. Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour. Pardubice, 2016. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Doctoral programme / field:
Technique and Technology in Transport and Communications / Transport Means and Infrastructure

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.