Bc. Denisa Truchlá

Master's thesis

Racionálne versus emocionálne apely v reklame

Rational versus emotional appeals in advertising
Abstract:
This thesis aims to evaluate the current use of rational and emotional appeals in advertising and to propose recommendations for their use in selected product categories. The thesis utilizes the available secondary data as well as primary data obtained from a questionnaire survey. The first part of the thesis defines the theoretical background of marketing communication, focusing on advertising, the …viac
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je zhodnotiť súčasné využívanie racionálnych a emocionálnych apelov v reklame a navrhnúť odporúčania ich využitia vzhľadom k vybraným produktovým kategóriám. Pre prácu sú využité dostupné sekundárne dáta a zároveň primárne dáta získané z dotazníkového šetrenia. V prvej časti diplomovej práce sú vymedzené teoretické východiská marketingovej komunikácie so zameraním na reklamu …viac
 
 
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 5. 2024
Identifikátor: https://is.slu.cz/th/illa9/

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 13. 6. 2024
  • Vedúci: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Pavlína Gontkovská

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Master programme / odbor:
Economics and Management / Trade and Marketing

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.