Mgr. Petra ŠIMŮNKOVÁ

Master's thesis

Výslovnostní styly v mluvených televizních reklamních spotech

ENUNCIATIVE STYLES IN SPOKEN TELEVISION COMMERCIAL SPOTS
Abstract:
Cílem diplomové práce je na základě odborné literatury z oblasti mluvené řeči popsat sou-časný stav a stanovit úroveň kultivovanosti projevu mluvených televizních reklamních spo-tů. Teoretická část práce uvádí stručný přehled základních poznatků z jednotlivých oblastí, a to s praktickým zaměřením na jazyk a styl televizních propagačních textů. Těžiště práce spočívá v analýze vybraných mluvených televizních …more
Abstract:
The aim of this dissertation is to describe the status quo and to specify the level of enuncia-tive style displayed in speeches in commercial spots on the basis of specialised literature from the area of spoken language. The theoretical part of the text presents a brief overview of the basic findings in the particular areas and at the same time focuses on commercial spots{\crq} language and style from …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2006
Identifier: 2739

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2006

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠIMŮNKOVÁ, Petra. Výslovnostní styly v mluvených televizních reklamních spotech. Zlín, 2006. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 02. 05. 2036

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications