Aplikace pro 3D vizualizaci mapových podkladů z OSM – Petr Tykal
Petr Tykal
Bachelor's thesis
Aplikace pro 3D vizualizaci mapových podkladů z OSM
Application for 3D visualization of map data from OSM
Abstract:
Práce se zabývá využitím otevřených dat služby OpenStreetMap k jejich vizualizaci ve 3D prostoru herního enginu Unity. Představuje čtenáři základní pojmy potřebné pro lepší pochopení problematiky zpracování a vizualizace dat a představuje další aplikace, jenž se věnují stejnému tématu. Postupně popisuje postup zpracování vstupních dat, přes způsoby vizualizace jednotlivých druhů dat až po možnost odstranění …moreAbstract:
The thesis deals with the use of OpenStreetMap open data for its visualization in the 3D space of Unity game engine. It introduces the readers to the basic concepts needed for better understanding of the problematics of data processing and visualization and presents other applications that deal with the same topic. It gradually describes the procedure of processing input data, ranging from visualization …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jaromír Landa, Ph.D.
- Reader: David Procházka, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
System engineering and informatics / Economic informatics
Theses on a related topic
-
Static Visualization of Motion Capture Data
Daniel Klepáč -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Unity Toolkit for 3D Scene Recording and Reconstruction
Ján Popeláš -
Voxel-based fluid simulation in Unity.
Jakub Mička -
Framework for analysis of employee reactions to social engineering attacks in Unity.
Václav Bílý -
Comparison of Networking Solutions for Unity Game Engine
Martin Šepeľa -
Technologie pro síťové hry v herním engine Unity
Tomáš Pagáč -
Vývoj hry v Unity 3D
Martin Hotovec